نوین

نوین


 

 
هفته گذشته درباره موادغذايي مجاز براي صبحانه در رژيم غذايي برايتان سخن گفتم. فراموش نكنيد موفقيت در رژيم غذايي لاغري زماني ممكن خواهد شد كه اراده‌اي قوي داشته باشيد و خود را در برابر خوراكي‌هاي لذيذ كنترل كنيد. اين سخن به اين معنا نيست كه هيچ چيز نخوريد، بلكه رژيمي درست و صحيح و موفقيت‌آميز است كه در آن همه انواع مواد غذايي را به بدن برسانيم، اما به اندازه ميزان كالري كه مصرف مي‌كنيم.
شما براي ميان‌وعده‌هاي روزانه هم به مقداري كالري نياز داريد. اين ميان‌وعده‌ها بايد از ميوه‌ها تشكيل شود، اما نه به اين معنا كه بيش از حد و اندازه ميوه بخوريد. شما در رژيم لاغري مجاز هستيد فقط يك واحد ميوه بخوريد، يعني ساعت 10 صبح مي‌توانيد يك چاي با يك حبه قند يا يك خرما ميل كنيد و يك عدد ميوه بخوريد. اما سعي كنيد از ميوه‌هاي فيبردار و كم كالري مصرف كنيد. مثلا يك عدد موز داراي 100 كالري است، اما يك عدد خيار قلمي فقط 5 كالري دارد. توجه كنيد اگر شما چند عدد خيار بخوريد به اندازه يك عدد موز كالري به بدن خود رسانده‌ايد.
يك ليوان فالوده خربزه 180 كالري دارد و يك سيب متوسط 70 كالري دارد. همان‌گونه كه يك عدد گلابي 100 كالري و 100 گرم گيلاس 60 كالري دارد و 100 گرم آناناس 45 كالري و 100 گرم انگور 80 كالري را به بدن شما مي‌رساند.
بنابراين سعي كنيد از ميوه‌هاي كم‌كالري و با فيبر بالا ميل كنيد تا هم احساس سيري بيشتري كنيد و هم روند لاغري شما تسريع شود.
يك نكته كليدي هم به شما بگويم و آن اين كه مصرف 2 ليوان آب به همراه يك عدد سيب كوچك قبل از ناهار را حتما فراموش نكنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند قبل از خوردن ناهار اشتهاي كمتري داشته باشيد و زياد تمايل به مصرف غذا نداشته باشيد.
براي ناهار چند توصيه را هم در نظر داشته باشيد. دقت كنيد يك قاشق برنج پخته شده 50 كالري دارد. معناي اين جمله آن است كه يك كفگير برنج 250 كالري را به بدن شما مي‌رساند. همان طور كه يك قاشق خورش قرمه‌سبزي، قيمه و كرفس هم 50 كالري دارد و يك قاشق خورش فسنجان داراي 60 كالري است. بنابراين هنگام ناهار يك خورش‌خوري پر از انواع خورش را جلوي خود نگذاريد.
سعي كنيد يك كفگير معمولي برنج در يك بشقاب كوچك بريزيد و بيش از 3 يا 4 قاشق خورش روي آن نريزيد. هفته آينده انواع و ميزان كالري غذاها را برايتان شرح مي‌دهيم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: بردی نشین ׀ تاریخ: یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , bardi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com